Ahad, 25 Januari 2009

7 Januari 2009 - Bertolak Ke Jakarta

Dari Kiri : Ernie, AJ, Saifik & Gilbert

7 Januari 2009 - tarikh yang cukup bermakna bagi diri ku....kenapa?...kerana tarikh itu antara tarikh keramat bagi diri ini kerana salah satu cita-cita ku juga telah tercapai....apa dia?...'Posting' le...apa lagi...Keputusan yang aku ambil untuk berpindah dari SPR Johor ke Wisma Putra semata-mata untuk pergi posting....akhirnya telah termakbul...Syukur Alhamduillah....



Namun, ingin juga aku kongsikan saat-saat yang begitu mencabar buatku...mencabar ke??...sudah pasti kerana malam sebelum itu...aku hampir-hampir membuat keputusan untuk menolak tawaran posting...Gilakah aku berfikir sedemikian?...tapi itu yang terjadi...kerana byk persoalan yang muncul dalam kotak pemikiranku pada malam itu...antaranya...di mana tempat tinggal aku sewaktu di sana?...bagaimana dengan makanan di situ?...apakah aku akan punya kawan-kawan yang sekepala dengan ku seperti di Wisma?...dan berbagai-bagai lagi yang sukar untuk diungkapkan di dalam blog ini ... but at the end...i have taken the right decision...to go for the posting and to realize my ambition in order to gain more experience....(wah....speaking london lagi...)...hehehe

Dari Kiri : Gilbert, Fizi, AJ & Ernie

Buat teman-teman yang sudi menghantar aku di Bandara (panggilan orang indonesia utk Airport) terima kasih atas susah payah keluar awal dari ofis untuk menghantar aku....to my ex-housemate --> saifik and gilbert...thanks sebab hantar ke airport dan am really appreciate for the presents given by u....pada adam dan jack....trimas (singkatan terima kasih dlm bhs indonesia)...utk adiah n sms kata-kata semangat sebelum aj bertolak ke Jakarta. Buat Wani & Kat....fully appreciation to both of u...walaupun sibuk masih sempat kabur (cabut) dari kantor (pejabat) utk menghantar aku...wakakakka...Buat ibu ernie ----> xie xie ni (thanks) for the gift from both of u (sapekah itu?) hehehehe....aku doakan semoga berbahagia...dan jgn berentaman selalu ya....toleransi dikit dong...baru bahagia....wakakakakaka....n for one of my good friend --> fizzy (fizlow) wakakaka....tima kasih atas segala pertolongan yang diberikan semasa aku hendak membuat persiapan posting....thanks a lot...really appreciate it....

Hadiah dari kengkawan....sape ek?

Tak lupa juga buat Renee... Kak Ros... Sharita... Zalina... Waheedabi... Wafa... Lin... Fuzi... Jimiey... Jaden... Din Tiket... (sekadar menyebut beberapa nama.... coz kalo nak sebut semua... tak habis le blog ni kang...wakakaka)... tima kasih atas segala-galanya... seperti tunjuk ajar, hadiah serta apa-apa saja.... u all akan selalu dikenang dalam hati... buat abg salim yang selalu memberi tunjuk ajar, nasihat dan sebagainya... aj benar-benar hargainya... terima kasih banyak-banyak... tak dapat aj nak balas... hehehehehe.... to all my ex-bosses (Tn. Hj. Othman, Pn. Rokiah, Pn. Norazlina and En. Zamberi) and current bosses (Pn. Zaitun, En. Muhairuz Rizat, Pn. Norafnizar dan Pn. Rosidawani)... thank you very much for your supports, guidances and advices... really appreciate it and will always bear in mind... just pray all the best for me here in Jakarta.... huhuhuhu.....


Ini sebelum hadiah dibuka - cantikkan bungkusannya...sape yang bagi ek? huhuhuhu......

so...rasanya dah panjang sangat ni ...sambung di lain utusan....daaa....

2 ulasan:

  1. oit... curi gambar dr blog aku ekh..... :)..

    BalasPadam
  2. alo...tu bukan curi ok...tapi ambil...sesungguhnya gambar tu juga hak aku...so ko patut kena bayar untuk menyiarkannya di blog korang...wakakakaka....

    BalasPadam