Ahad, 14 Ogos 2011

DaG DiG DuG

Assalam ...

Wah ... kenapa dag dig dug entri kali ni? mesti korang tertanya-tanya ... ke tak de siapa yang tanye ... tak tanyer tak pe ... ada aku kisah ... hahahaha ... gurau jek .. jangan ada sensitif bulan2 puasa ni ok ... ceria-ceria selalu ... ahaksss ...

well ... kenapa dag dig dug .. ini bukan tajuk lagu si haiza tu yer ... tapi ini adalah degupan jantung yang terlalu rindu nak balik malaysia bagi meraikan sambutan berpuasa dan berhari raya bersama keluarga ... korang rindu tak? soalan ni untuk yang merantau tak kira di malaysia atau pun di luar negara ... bagi aku ... yup ... aku rindu nak merasakan semua ni ... rasanyer entri rindu aku yang lalu tu dah pernah ungkapkan semua ni kan ... tapi tak dulik ... nak buat jugak entri ni ... hua hua hua ... wakakaka

masuk harini tinggal lagi 8 hari je lagi untuk aku menjejakkan kaki aku ke bumi tanah air dan tanah tumpah darah ku Malaysia (patriotik sikit sebab nak menyambut hari kemerdekaan sekali kan) ... so rasa dag dig dug tu terlalu kuat ... betapa aku betul2 rasa hari raya tahun ini bermakna sangat - sangat ... tak tau la pulak kali ni dirumah aku tu, abang kakak aku akan balik berapa ramai kan ... apa pun kalo ramai yang balik ... pasti meriah curry rumah aku kat kampung ... mau nyer tak ... ramai tu ... bertambah dengan anak sedara cucu sedara dan cicit sedara segala ... fuh ... riuh rendah rumah ... yang penting tak roboh rumah sudah ... wakakaka ...

so ... untuk teman-teman semua ... ini lah sebenarnya hikmah berpuasa dan berhari raya ... terlalu banyak anugerah yang akan kita dapat sewaktu raya nanti ... tak semestinya duit raya jek ye anugerah yang dimaksudkan ... terlalu luas lagi ... so celebrate le raya ni bersama-sama dengan lagu ni ---> anugerah aidilfitri ...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan