Isnin, 8 Ogos 2011

LaGu RaYa

Assalam ...

Apa khabar kawan-kawan ... camne kehidupan saat berpuasa? .. hope everything's ok ... kalau tak ok ... kena ok, ok kan jugak ... tu kan ibadah yang hanya sekali setahun ... kecuali yang bersebab la kan ... tapi bersebab pun tetap kena ganti ... jangan buat-buat lupa pulak ... nanti sendiri yang rugi ... hahahaha ...

Ok la .. ni bukan nak cerita pasal ibadah puasa ... ni nak cerita pasal lagu raya ... wah ... nostalgia sangat kan bulan-bulan puasa ni dengar lagu raya ... well ... sebenarnya banyak favourite song aku kalo bertemakan lagu raya ni ... tapi nak ingat semuanyer ... dah lupa la ... tapi kalau nyanyi tu ... ingat sikit2 je la lirik nyer ... yang lain tambah lirik sendiri ... wakakaka

so lepas 9 hari puasa dah boleh ke dengar lagu raya? actually kalo radio di malaysia mesti tunggu lepas 15 hari berpuasa ... tapi tak tau la sekarang ... actually bagi aku tak kisah pun cuma kalau terlalu awal tu ... reaksi orang-orang sekitar macam yang di Malaysia tu macam ... eh eh .. kan baru sehari dua puasa kan dah buka lagu raya ... apa kes??? tapi kalau bagi perantau macam aku dan kawan-kawan aku yang lain ... bila dengar lagu raya ni ... hati sayu beb ... ye la ... dah la jauh dari family ... makanan bukan mudah nak dapat ... pastu kalau nak kena masak sendiri bagai ... pastu tengah2 masak di dapur pasang lagu raya ... wah ... harus wooo hati kama seketika ... ahaksss ... apa pun sebenarnya terserah pada diri masing-masing ...

Bagi aku ... lagu raya ni bagaikan penghibur kita ... mengingatkan kita masa zaman kanak-kanak sewaktu beraya (depend pada lagu la kan) ... dan juga sebuah memori indah yang diselangselikan dengan lagu latar ... ahaksss ... tu pada pandangan aku yer ... kalo korang tak setuju ... sila duduk belakang pintu ... wakakaka ...

ok lah ... ni first lagu untuk korang ... pasni mungkin akan aku letak banyak lagi lagu-lagu raya sebelum hari raya ... so enjoy ... wakakaka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan