Isnin, 5 Mac 2012

Rahsia Hati


Assalammualaikum semua ...

Apa khabar? Hope semua sihat yer ...mwah macam nak buat konsert lak rasanyer siap tanya khabar bagai ... Hahahahaha ... Well kalo koramg tengok tajuk mesti tak hagak-hagak kan ... Yer yer aku tau tajuk hari ni begitu sensasi ... Sensasi ker? ... Kalo tak pun ada aku kesah ... Hahahahaha ... Gurau-gurau ...

Yer teman-teman ... Aku tau tajuk ni sebenarnya banyak kena mengena dengan semua orang ... Ada yang positif ... Ada yang negatif ... Rahsia hati ni sesuatu yang kita tak nak share ... Mungkin ada satu atau mungkin ada yang lebih dari satu rahsia hati ... Tapi ingat lah ... Sebenarnya perit kan kalo nak simpan seorang diri ... Terlalu perit untuk menanggung sendiri ... Jadi perlu diluahkan cuma bukan kepada insan tetapi sumber lain ... Yer ada yang akan cakap ... Tulis atau cakap memang mudah ... Sebab tak rasa tapi sebenarnya ini adalah pengalaman sendiri ... So tak de yang tak leh cakap macam tu kat aku ek sebab ini memang pengalaman sendiri ... Hahahahaha

Sumber yang aku maksudkan tu banyak ... Tulis surat ... Diari ... Puisi dan sebagainya ... Sebagai luahan hati ... Malah ada yang jadikan log tempah curhat ... Sebab tak nak orang tau rahsia hati ... Mungkin boleh dijadikan novel ... Pastu meletup ... Then boleh buat filem ... Dan filem booom ... Yer aku berangan sekejap ... Hahahahaha ... Tapi tak mustahil kan ... So why not ... Dari rahsia hati ko terbongkar kepada orang lain dan dijadikan bahan umtuk lawak jenaka rang ramai dan akhirnya kaumdan keluarga kau yang malu ... Macamana tu???? ... Cuba fikir-fikirkan ... Melainkan ko pasti sangat orang tu takkan pecahkan rahsia dan jadikan rahsia hati kau tu bahan untuk lawak jenaka dia ... Then okay la kan ... Tapi kalo satu hari nanti ko bergaduh ... Segala rahsia hati ko dijaja satu malaya ... Camno tu??? ... Bukan mintak tapi tak mustahil kan ... Cuma aku tak la cakap teman-teman curhat korang akan jadi macam tu ... So jangan pandang negatif kat aku ek ...

Apapun cubalah korang cari sesuatu yang korang rasa rahsia hati korang takkan terbongkar dan diper'lawak'kan oleh orang lain ek ... Apapun yang korang buat ... Korang kena fikir konsekuensinyer korang yang tanggung ... So masa tu cuma boleh bersabarlah wahai hati ...apapun yang korang dah lakukan ... Sedang lakukan ... Akan lakukan ... Bakal lakukan ... Gunakan akal dan jiwa korang sebaiknya yer ... Jangan masuk dalam perangkap sendiri ... So fikir-fikirkan dan selamat berfikir ... Wakakaka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan