Khamis, 8 Mac 2012

Insomnia




As Salam ...

Hai kawan-kawan ... Amacam hari ni? Anda okay? ... Hopefully korang semua okay .... Yer ... Jangan kaget dengan tajuk hari ini ... Insomnia ... Yer itu yang aku hadapi sekarang ... Sudah 4 hari aku tak dapat tidur malam ... Cuma tidur sekejapan ... Kalau dikira-kira lebih kurang 1-2 jam je la aku dapat lelapkan mata ... Tu pun tak nyenyak ... Dan selama 4 hari tu yang aku bertahan ... Akhirnya kondisi badan ku menurun ... Badan sakit-sakit ... Kepala pening yang teramat sangat ... Mata terasa panas ... Fuh memang dahsyat la ... Tanggung tak tertanggung tapi tetap kena bertahan ... Namun aku percaya ... Tuhan merencanakan sesuatu untuk diri aku ... Sebab tu dia berikan aku rasa sakit ini ... Mungkin sebagai penghapus dosa ... Dan mungkin juga ada berita gembira akan tiba ... Yer ... Begitu la yang aku fikirkan ...

Tapi mungkin korang nak tau kenapa kan ... Setelah dikaji dan diteliti ... Penyebab insomnia ni banyak ... Cuma antara yang aku rasa terjadi kat aku pada mulanya adalah sebab stress tapi pelik sebab aku tak de sebab nak stress ... Pelikkan??? ... Mmmm ... Agak-agak korang kenapa? ... Hahahahaha ... Macamla korang rajin nak mengomen kat blog aku kan ... Tak de makne nyer ... Well semenjak beberapa bulan ni pun aku rasa prestasi aku dah menurun ... Mungkin tu salah satu sebab jugak kot ... Well banyak faktor ... Lagipun mood nak balik for good pun dah tersirat dalam hati aku ... Cuma ... Tak tau bila ... Tapi tak de la sampai aku stress pasal tu ... Serius wei ... Au tak terpikir benda tu sampai aku stress ... Aku jalani apa adanya ...

Tapi memandangkan kondisi menurun ... Aku ambik keputusan untuk ke doktor ... Well walaupun aku tak berapa percaya dengan doktor kat sini berdasarkan pengalaman lalu ... Tapi aku cuba doktor yang lain dibawah pengurusan syarikat Jepun yang menjalankan perniagaan dalam bidang perubatan ... Aku rasa okay la ... Dia check juga kondisi dan dia suspect tyroid aku mungkin membengkak dan itu mungkin punca aku mengalami tanda-tanda awal insomnia ... Apapun sampel darah telah diambil dan sedang menunggu keputusan ... So hope everything is okay ... Moga semuanya selamat dan moga ada berita gembira bakal menanti ... Korang pun doa-doakan yer untuk aku ...

Apapun akal dan jiwa korang sama gak dengan aku ... Kena seiring agar daat menjalani dengan positif ... Aku harap korang semua pun sama ... Jangan negatif ajer k ... apa yang telah berlaku ... Sedang berlaku danakal berlaku ... Pasti ada hikmah so berfikir positif ya teman-teman ... Doaku sentiasa untuk kalian ... Moga korang happy, sihat dan bahagia ... Semoga tuhan sentiasa bersama korang ... Alamak dah menceceh lak ... Ok la ... Daaaa diiii duuu ...wakakakaka

Tiada ulasan:

Catat Ulasan