Rabu, 1 Mei 2013

Semakin Mengenali Diri .. Semakin Dekat PadaNya ...

Assalammualaikum .. Mesti korang terperanjat kan sebab tetiba aku muncul setelah bertahun tak update .. Bukan sengaja tetapi terlalu banyak perubahan semenjak aku sakit insomnia hari tu .. Banyak perubahan yang terjadi pada kehidupan aku seperti yang sesetengah korang dah tahu .. Pada yang tak tahu tu .. Tengok post yang lalu yer .. Berbalik dengan tajuk post yang ini .. Janganlah korang terperanjat .. Aku tak berubah apa pun .. Masih seperti dulu .. Cewahhh ... Cuma banyak perubahan dari segi pengisian diri .. Lebihndekat padaNya .. Walaupun kadangkala termiss juga kan .. Biasa la .. Aku bukan maksum .. Aku hanya insan biasa yang sering melakukan kesilapan .. Aku dikurniakan sikap marah .. Sedih .. Gembira dan pelbagai lagi .. Sama macam korang .. Tetapi apa yang semakin aku sedar bila aku di bumi anbia ini .. Kemarahan aku dapat dikurangkan .. Aku banyak diuji dengan pelbagai perkara yang akhirnya menjadikan aku seorang yang berfikir .. Seorang penganalisis .. Yer .. Sekarang aku lebih suka diam dan berfikir sebelum aku marah .. Dan aku hanya akan marah apabila ia berkaitan dengan kerja .. Yes ..kerja .. Sikap tu yang sukar untuk aku ubah .. Mungkin juga aku seorang yang workaholic .. Tapi okay .. Tidak membebankan diri dan aku menyukainya .. Oooo ya .. Aku juga merada bertuah kerana dalam usia muda aku dapat mengerjakan umrah apabila masa terluang dan IT IS FREE .. Yer percuma .. Yang mana bagi aku bonus buat diri .. Sambil menjalankan tugas yang mana ia merupakan sebuah ibadah .. Aku dapat menambah ibadah umrah sebagai bonus .. Dan aku amat menyukainya .. Berbeza dengan pandangan aku masa dahulu .. Yer dulu aku sering berkata yang aku tak bersedia ... Tapi Kuasa Tuhan .. Masya'allah .. Aku tiba di sini atas tanggungjawab bertugas pada negara dan akhirnya hati aku terbuka untuk melakukannya dan selalu ingin pergi mengadap Kaabah walaupun kadang-kadang hanya untuk bersolat jumaat .. Alhamdulillah .. Semuanya dipermudahkan .. Walaupun ada juga kadangkala hati terasa terguris dengan anasir2 luar tapi tu semua bagi aku hanya duri yang mahu merosakkan kebahagiaan dalam diri aku tapi dapatku tepis dengan izinNya .. Okaylah .. Gambar kali ni tak de .. Dan aku akan sambung sedkit demi sedikit cerita aku disini .. Bagi korang2 semua .. Kalo nak datang umrah .. Roger2 la yer .. Pintu rumah akan sentiasa terbuka buat kalian ... Akal dan Jiwa tidak dapat dipisahkan .. Kerana Tuhan telah menjadikan .. Ibarat Aur dengan Tebing yang punya ikatan .. Begitulah antara aku dan kalian .. Sentiasa dalam ingatan .. Wakakaka Assalammualaikum ...

1 ulasan:

  1. ALHAMDULILLAH AJ.... tunggu aku di sana.. Insyaallah aku akan ke sana suatu hari nanti... :)

    BalasPadam