Isnin, 6 Jun 2011

SeDeTiK LeBiH ...

Gambar Hiasan ... ;-p
Aku tau ramai yang minat kan ... wakakaka

Assalam ...

Wah ... mesti korang suka kan tajuk entri untuk hari ni ... suka tak? suka tak? ... tak suka!!! ... ada aku kesah ... hahahahaha ... ala ... aku tau korang mesti suka punyer sebab tajuk ni ada sikit-sikit kena dengan tajuk lagu 'abang' aku tu kan ... hak hak tui ... 'abang' konon ... sejak bila la aku ber'abang'kan Anuar Zain tu kan ... nama bapak pun dah tentu2 terang lagi bersuluh ... lain bebenor ... yerk ... Zain dengan Latif ... beza banget loh ... hahahaha ... jangan ada yang hangit lak sebab aku meng'compare'kan diri aku dengan Anuar Zain tu .. ye la ... macamana aku tak compare ... dia kan artis ... aku hartis ... wakakaka ... okey2 ... jangan ada yang meluat dan muntah hijau ... nanti kotor rumah korang ... tapi aku tak kesah ... sebab bukan rumah aku yang kotor ... wakakaka ...

Okey2 ... Fokus2 ... Jangan melalut ek ... kang lempang 50kali sampai bengkak pipi tu ... hahahaha ... ke laut lagi la ni ... hak hak hak ... ok ... tajuk sedetik lebih ni ... bukan sahaja pasal lagu yerk adik2 ... ni pasal masa korang ... dan kehidupan korang ... cuba fikirkan ... setiap masalah atau setiap kehidupan yang korang lalui atau ambil keputusan boleh berubah walau sedetik lebih ... betul tak? ... haa ... sebab apa ... kerana masa itu emas ... jadi korang kena fikir sesuatu itu dengan pantas ... jangan sia-siakan waktu korang walau sedetik lebih ... hahahaha ... motif aku jadi penasihat pepagi ni ... bukan penasihat yer ... cuma pengingat buat kawan-kawan ... kata aku sayang kat korang dan pembaca blog ini ... sayang la sangat ... walau sedetik lebih okey ... hak hak hak ... ok .. yang ni sila muntah hijau dan siap sedia cuci sendiri ...

well ... sebenarnyer tak banyak benda pun aku nak sharing is caring ngan korang ... cuma bila aku terdengar lagu sedetik lebih ini ... selain mengenangkan pasal kisah-kisah cinta ... buwekkk ... cinta konon ... dan dan jadi jiwang kan ... koser ar ... hahahaha ... ok selain kisah cinta ... aku jugak terpikir dari tajuk sedetik lebih itu jek ... banyak yang boleh kita fikirkan ... tentang kehidupan ... kerjaya ... persahabatan ... malahan bagi para pelajar adalah pelajaran ... fulamak ... bercakap macam professor serba tak tau aku ni ... hehehehe ... ye la ... cuba bayangkan kalo dalam kehidupan korang ... aku bagi contoh jek ek ... tak de kena mengena dengan orang lain termasuk diri aku sendiri ... so jangan ada yang sentap pulak ... kalo lah sesuatu keputusan yang korang ambik tu boleh membahagiakan kehidupan korang tapi memusnahkan orang lain ... so apa yang korang nak lakukan ... maka dengan sedetik lebih tu la korang punya waktu untuk memikirkan keputusan sama ada membahagiakan diri sendiri atau membahagiakan orang lain ... atau korang boleh ambil masa sedetik lebih untuk membahagiakan kedua-duanya ... begitu juga dengan kerjaya ... korang boleh menjadikan kerjaya korang satu amanah atau sekadar bekerja untuk mendapat gaji bulanan hanya dengan sedetik lebih sahaja ... kerana semua itu terserah pada diri korang ... betul tak? ... cuma dengan sedetik lebih juga lah korang boleh menjadikan kerjaya korang itu berjaya atau mundur ... kan ... kan ... manakala persahabatan ... senang jek ... tak susah untuk mendapatkan kawan atau memutuskan kawan dalam masa sedetik lebih ... sebab menyakiti dan menggembirakan orang cuma mengambil masa sedetik lebih saja ... am i right? hahahaha ... speaking london okay i ... wakakaka ...

So bagi adik-adik ... meh sini abang nak citer betapa pentingnya sedetik lebih itu pada pelajaran adik-adik ... bayangkan kalo dengan sedetik lebih ini ... adik-adik sibuk penuhkan diri adik dengan membuat kerja-kerja tak berfaedah seperti bergaduh, berjimba ria dan sebagainya (fullamak ... adik-adik jangan sentap ek kalo memang adik2 buat macam tu ... sebab ternyata dalam sedetik lebih aja, adik2 dah masuk dalam kategori nakal ... hahahaha) ... maka dengan sedetik lebih itu juga ... adik2 mendekatkan diri adik2 untuk menjadi antara salah seorang manusia atau insan yang tidak mahu berjaya ... so siapa kata susah untuk jadi insan yang berjaya ... cuma perlukan masa sedetik lebih aja untuk mengubah diri menjadi antara yang baik atau sebaliknya ... betul tak ... so kehidupan ... kerjaya ... persahabatan malah pelajaran ... semuanya terserah pada diri sendiri untuk menjadi lebih baik atau tidak hanya dengan sedetik lebih ... so fikir-fikirkanlah dan selamat beramal ... hihihihihi ...

Orait ... sebelum aku mengarut dengan lebih teruk pasal sedetik lebih ni ... fikirkanlah yang akal dan jiwa boleh bersatu dan menyatu hanya dengan sedetik lebih rasa yang positif dan bakal menjadikan keputusan yang bukan saja positif malah akan menjadikan anda seorang yang berjaya ... so saya akhiri kisah sedetik lebih ini dengan video dari 'abang' aku ni ek ... ;-p ... wakakaka ...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan