Rabu, 28 Julai 2010

aPC 2009


Hai Kengkawan ...

Entri hari ni mengenai APC 2009 ... wah .. bagi yang dah tahu tu bagus le ... tapi bagi yang tak tau tu ... mesti tertanya-tanya apa APC 2009 tu ... hehehehe ... tak pe-tak pe ... sabar-sabar ... aku akan menceritakan apa itu APC 2009 ok ... sabar ... sabar ... wakakaka ...

Okeylah .. APC tu bukan Anugerah Pelakon Comel ... mahupun Anugerah Penari Canggung ... atau Anugerah Penarik Cacing ... bukan .. bukan ... bukan ... semua itu nista belaka ... wakakaka ... APC stands for Anugerah Perkhidmatan Cemerlang ... Yup ... Anugerah ini diberikan oleh Kementerian kepada Pekerja-Pekerja mereka yang Cemerlang pada tahun berkenaan ... Proses pemilihan Pekerja-Pekerja Cemerlang ni dilakukan oleh Ketua Jabatan masing-masing ... so kalo korang nak tau apa kriteria-kriteria dia ... senang jek ... tanya bos-bos korang yer (tu bagi yang kerja Kerajaan) dan bagi yang kerja swasta ... aku pasti anugerah ini tetap ada cuma mungkin sebutan atau panggilan di sesuatu tempat itu berbeza ... contohnyer ... Best Staff of the Year ... Best Assessment of the Year dan macam-macam lagi la ... dan still anugerah-anugerah ini dinilai berdasarkan prestasi pekerjaan kakitangan tersebut ...

Ditempat kerja aku ... semalam telah berlangsungnyer Majlis bagi meraikan kakitangan-kakitangan yang layak untuk merangkul APC 2009 ... dan syukur alhamdulillah ... sebanyak 107 orang yang telah dipilih ... antaranya ada yang merupakan kawan-kawan seperjuangan aku ... so kat sini dengan bangganya aku meletakkan nama mereka seorang demi seorang yang aku kenal ... kalo ada yang tertinggal ... mintak maaf banyak-banyak ... tak disengajakan ... tapi boleh dimaklumkan supaya aku boleh menambahkan nama-nama mereka ... Sebelum aku mencoretkan nama teman-temanku ini ... aku ingin mengucapkan Tahniah dan korang memang layak untuk mendapatkan anugerah ini kerana korang memang kakitangan yang Cemerlang, Gemilang dan Terbilang ... aku pasti korang melakukan setiap pekerjaan itu dengan ikhlas dan penuh tanggungjawab melalui Akal dan Jiwa korang ... so guys ... you all deserve it ... Congratulation from me ... far -far away from Jakarta ... Wakakaka ...

Senarai APC 2009 (nama yang disenaraikan ini merupakan nama teman-teman or pegawai-pegawai yang aku kenali aje .. yang lain tu mungkin aku tak kenal atau tak ingat ... jgn mare!!! ... wakakaka ) :-

1. En. Rasli Ramlan - ICT
2. Pn. Norafnizar - Akauntan
3. En. Mohd Hafez Husin - ICT
4. Cik Ermawati - Akaun
5. Pn. Norlaila Othman - CLMV
6. Pn. Noor Azizan Wongso Povera - JPDS
7. Pn. Mazlina Mohamad - ASEAN
8. En. Mohd Helme Mohd Nor - Asia Tenggara
9.Pn. Siti Noor'Aini Hassan @ Nony - Pej. YB Menteri
10. Pn. Chong Wai Ling @ Sital - Parlimen & Hal Ehwal Korporat
11. Pn. Nor Saadah Abd. Samad - Inspektorat
12. Pn. Azuriati - Kewangan
13. En. Muhammad Khairuddin - Dulu Unit Tiket, Skrg dah pindah unit mana ntah ... wakakaka
14.Pn. Sadiah Baba - Inspektorat
15. Pn. Norlia Tan - Belanjawan
16. Pn. Siti Aminah Abu Musa - akaun
17. Cik Norhana Hanafiah - Kewangan
18. Cik Norasita Alias - Panjar
19.Pn. Alizawati Mohd Tap - ICT
20. En. Mohd Najib Jasmon - Kedubes Malaysia Jakarta
21.Cik Nur Sharita Ramli @ Eita - Kedubes Malaysia Conakry
22. Pn. Waheedabi @ Maini - KonJen Malaysia Mumbai
23. Pn. Nur Hayati Md. Ideris @ Yati - Kedubes Malaysia Jakarta

Buat kalian-kalian semua ... yang mungkin tertinggal namanya secara sengaja atau tak sengaja dan yang ada namanyer tapi tak kenal ... jgn bimbang ... as long as aku kenal korang pun kira ok la kan ... I am Proud of You All ... Wakakakaka ...


2 ulasan:

  1. lupa arr beb..CONGRATULATIONS TO U TOOOOOO

    BalasPadam
  2. zara : tak pe ... hehehe ... apapun terima kasih banyak-banyak ... wakakaka ...

    BalasPadam