Jumaat, 30 Julai 2010

TaKZiaH BuaT NaZ @ JaMBu ... aL-FaTiHaH

Hai Guys ...

Entri kali ini aku nak ucapkan takziah kepada seseorang ... yup ... pagi tadi aku dapat informasi dari pada teman aku si Fizie .... Dia ym aku bagitau yang iaitu ayah kepada salah seorang kawan kitaorang telahpun kembali kerahmatullah ... aku cukup kaget ... tapi nak buat macamana kan ... tu lah lumrah kehidupan yang telah tertulis oleh Yang Maha ESA ... iaitu semua yang hidup pasti akan mati ... Ooo ye ... aku belum bagitau siapa kan ... teman aku yang kehilangan ayahanda tercinta tu adalah Nazrul @ Jambu (gelaran yang orang panggil kat dia) ... Pic Nazrul nanti aku letak kat bawah ni ... tapi aku ambik pic dia dari blog si Ernie la ... terima kasih Ernie atas ehsan gambar yang kau beri walaupun aku tak mintak ... hehehehe ...

Inilah Naz @Jambu (yang lelaki itu ...)
Takziah a.j. ucapkan ...


Untuk Naz @ Jambu,

Banyak-banyak bersabar k ... Tabahkan hati ... Kuatkan Semangat ... Kau kena harungi semua ini ... inilah kehidupan ... aku tau payah tapi kau kena cuba ... sama-samalah kita doakan agar ayahanda mu ditempatkan ditempat orang-orang yang soleh dan beriman ...

Mungkin ramai yang cakap senang untuk mengatakan sabar dan tabah ... tapi percayalah ... aku jugak pernah mengharungi semua itu ... perit dan sakit ... tapi tanamkan dalam fikiran ... kalau kita terus bersedih ... apa yang akan kita dapati ... adakah kita lebih tenang dan arwah juga tenang? ... tidak kan ... so seharusnya kita harus banyak-banyak berdoa agar roh arwah damai dan tenang di 'sana' ... percayalah ... semakin kita 'lepas'kan pemergian insan yang tersayang ... semakin 'dia' tenang ...

So kawan-kawan ... apa pun yang terjadi ... berdoalah kepada Yang Maha Esa ... Insya'allah semuanya akan berjalan lancar ... Buat Naz @ Jambu sekali lagi ... Berdoa banyak-banyak kepada Allah s.w.t ... semoga rohnya ditempatkan ditempat yang baik ... al-fatihah ... amin ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan