Isnin, 26 Julai 2010

SaKiT HaTi aTau CeMBuRu?


Hai Guys ...

Hari ni aku nak luahkan rasa kejap ... bukan apa ... cuma rasa bengang giler ... kenapa la ada jugak manusia ni ... kononnya kata kawan ...tapi setiap kali aku buat kat shoutout tu ... ada jek yang dia tak puas hati ... shoutout tu hak aku ... sukati aku la ... lagipun itu kan menunjukkan emosi aku ... kalo dah aku happy ... apa masalahnyer ... betul tak? ... tapi yang paling aku tak faham ... setiap kali shoutout aku tu menunjukkan aku happy ... setiap kali tu le dia asyik cuba provok aku ... apa masalah kau? ... kalau kau tak puas hati dengan aku ... bagi tau jek ... ni tak ... saje nak provok ... padahal aku tak pernah pulak nak usik kau ... apa aku ada usik &*%$# kau ke? ... takkan ... tapi bila aku dah tanye dan dah jawab apa yang kau cakap tu ... senang-senang pulak kau cakap ... eh tak lah ... saja nak nak usik mengusik manja sebagai kawan ... what the %^$#? ... itu bukan usik2 manja sebagai kawan ... tapi tu mencari musuh namanya ... kalau sekali dua ... tak pe la jugak ... boleh terima ... tapi kalo setiap kali shoutout aku tu berbunyi happy ... yang mana aku rasa setiap pagi aku letak supaya orang lain dan aku juga happy sebagai motivasi ... setiap kali tuju jugak la ... kau cuba nak provok aku ... apa masalah kau beb? ... sebenarnya aku rasa kau tu bermasalah ... kau tak senang dengan kebahagiaan aku ke? mungkin la kot ... tapi sedar la ... setiap orang tuhan dah bagi jalan so pandai-pandai kita macamana cara nak menjalani hidup ini supaya dapat menjadikannya bahagia dan seru (bak kata orang indonesia) ... hehehehe ...

Ok lah ... kira puas hati jugak le dapat meluahkan perasaan kat sini ... ooo ya ... kalau kau sakit hati dengan aku ... bagitau apa yang telah aku sakiti hati kau tu ... tapi kalo kau cemburu dengan aku ... aku cuma nak bagitau ... kau tak perlu cemburu kerana kau juga boleh dapat apa yang aku ada sekarang ni ... yang penting usaha, berserah dan tawakal pada yang maha ESA ... so please don't provoke me again and again ... sebab kalau dibiarkan lagi ... aku takut akan datang ... kau akan lebih menderita ... jadi gunakan lah akal dan jiwa yang tuhan beri ke jalan yang benar yang boleh membahagiakan hidup kau, keluarga kau dan teman-teman kau ...

Bagi aku ... aku hanyalah insan biasa yang tak punya apa ... kerana aku tahu itu semua anugerah dari NYA ... dan diberikan melalui usaha, berserah dan tawakal yang aku lakukan ... dan aku bersyukur atas apa kurniaan-NYA ... kerana semua itu sudah cukup membahagiakan akal dan jiwa ku ....

Okey lah kawan-kawan ... terima kasih ... kerana membaca luahan hati ... ini cuma luahan hati ... yang datang dari hati dan nurani ... moga tiada siapa yang berkecil hati ... harap tidak menjulang simpati ... cuma sekadar memperingati ... kita manusia sering suka jahat menjahati ... hindari semua itu yang berada di hati ... bersihkan akal jiwa dengan hati yang suci ... heba heba wakakaka ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan