Khamis, 28 Mei 2009

BeRuRut ---> saKit NYeR ataU saKit KeR?

Salam ... Selamat Sore ... Wan'an ... (antara ucapan selamat petang) .. untuk kwn2 semua ...

Fizzy maintain senyum time pic diambik ...
padahal tahan sakit kena urut ...


Shuk (tukang urut) mengerah seluruh tenaga tu ...
confirm kaki fizi ni byk angin kan ... hahahah ...

Seperti yang dijanjikan dalam catatan lepas ... aku nak bercerita le pasal kes kawan aku berurut ... sape lagi kalo bukan pengapit pengantin lelaki untuk majlis Ernie & Panjang ... hahahaha ... hafizi ar ... atau nama glamer dia ... fizzy / fizi .... hehehehe ... dah macam nama minuman bergas kan ... ooppss ... jgn mare fizzy ... nanti lekas tua .... Sehari sebelum majlis perkahwinan yang aku hadiri tu ... aku telah menemani fizi ke rumah salah seorang tukang urut wisma .... nak tau sape dia ... dia lah Shuk ... bekerja di Wisma ... Bahagian SR ... rase2 nyer sape yang keje Wisma kenal le ... cuma aku tau tau nama penuh dia jek ... so jangan saman lak ye shuk sebab tak tau nama penuh ... hahahahaha ... tapi kiranye ni promosi berganda tau untuk shuk ... sape2 yang teringin nak berurut dengan shuk ni ... boleh hubungi sendiri dia di bahagian SR ... or contact je fizzy ... boleh suruh fizzy buatkan appointment dengan si shuk ni ... biasa le kan .... pakar urut wisma ... hahahahahaha ... tapi kalo tak tau juga nak cari shuk ni ... tinggalkan je tempahan anda di ulasan catatan ni ... nanti aku tolong le bagi tau kat shuk .... so shuk ... kalo dah ramai customer jgn lupa plak ye .. komisen orang di jakarta ni ... wakakaka ....


Pic ni tak jelas sbb Shuk tgh pulas-pulas kaki fizzy ....
wakakakaka .... jgn mare ye shuk ...


Ok ... itu kisah tukang urut ... la ni .. aku nak cerita tentang orang yang kena urut .... fizi le sape lagi ... masa aku tgk dia kena urut ... seram gak ... bukan seram takut ke apa ... aku tgk cam terseksa je si fizzy tu ... siap tergeliat sana ... tergeliat sini ... muka dia .... huhuhuhu ... merah -merah jugak le dikerjakan oleh si shuk tu ... tapi aku plak dgn selamba jek cakap kat fizzy ... relaks ar beb ... pada hal ... aku tak tau sakit ker tak mengurut tu ... sebab aku tak boleh diurut ... alasannyer ... apa lagi ... GeLi okey ... nanti tukang urut boleh kena tendang dengan aku kalo mengurut kaki aku ... wakakakaka ... tapi ... dalam sakit - sakit si fizzy kena urut tu ... boleh plak dia mintak urut lagi sebelah ... tu yang aku pelik ... tadi nampak macam sakitnyer diurut tapi ... boleh pulak mintak urut lagi sebelah kaki yang tak sakit tu ... kata fizi ... biar balance .... dah macam tayar kete le plak ... kena buat balancing ... wakakakaka ... tu yang confuse ... sakit ker? tapi walau camne pun ... sakit ker or sakit nyer ... menurut kata pakar urut tu tadi (si shuk ar) ... kaki fizi tu dah masuk angin ... dah siap ketul2 dah angin dia ... hahahahaha ... jgn smpi angin tu jadi ketul2 naik atas kepala ko plak ye fizzy ... nanti jadi kepala angin plak ... hahahaha ... Apa-apa pun ... pas aku tgk fizi kena urut dgn shuk tu ... ada gak le perubahan dia ... tak de le sakit2 kaki sangat cam selalu dia ngadu kat aku ... (selalu ke? hahahahaha) ...

dlm sakit-sakit ... sempat lagi tgk tv ... game bola tu ...
mamat ni mmg giler bola skit ... hohohoho

so syabas gak le pada tukang urut wisma ---> si shuk ... boleh buka rumah urut shuk ... kasi cadangan jek ... hahahaha ... oh ye ... lupa plak nak ucapkan tahniah pada shuk sebab dapat naik pangkat ... tak lupa juga untuk pengantin ---> fadlie @ panjang coz sama - sama naik pangkat dengan shuk ... kiranya tu rezeki kahwin tu ... tapi shuk plak kiranya rezeki tukang urut ar ... hahahaha ....


gaya tukang urut pro tu ... sambil urut ... sambil tgk tv ...
jgn salah urut sudah ... hahahaha ....


Oleh itu ... untuk kawan-kawan ... kalo kaki tu pernah terseliuh ke ... bengkak ke ... apa ke ... jangan lupa berurut ... kalo tak ... boleh masuk angin dan effect nyer nanti masa kita dah jadi veteran ... masa tu sakit nyer lagi teruk dari sekarang ... sekurang-kurangnya dengan mengurut ni .. dapat le kan mengurangkan ... kiranya ... walau byk sekali pun teknologi moden yang datang ... aktiviti tradisional seperti ini semakin kurang diamalkan ... walaupun memberikan faedah dan kesan yang baik pada masa akan datang ... so syabas pada Shuk n semoga sihat le kaki tu hendaknyer .... ye fizzy ....

final touch-up for the kaki ... siap patah2 lagi tu ...
ngeri ... adegan 18SG tu ... hahahahaha ...

Itu sahaja buat tatapan kali ini .... sekian ....

2 ulasan: