Sabtu, 30 Mei 2009

HoBi BaRu ....

Salam ... bertemu kembali di dalam titipan baru ...

Angklung dari Bogor ... Tetiba lak minat main benda ni ...
Cantik plak buat perhiasan ... hehehehe ...


Sebenarnya catatan kali ni lebih kepada perabot or brg-brg jati yang mula menjadi hobi aku apa bila berada di sini ... bukan apa ... kalo nak ikutkan harga brg-brg ni di Malaysia ... punya lah mahal ... nak beli pun pikir 2-3 kali kan ... tapi alhamdulillah ... dah rezeki aku di'posting' ke sini ... so ini adalah tmpt yang aku boleh dapat murah le brg-brg jati ni ... sebenarnya gambar-gambar ni ... gambar lama ... tak sempat nak update jek ... cuma skrg ni makin bertambah dan bertambah ... ye ar buat koleksi ... tapi aku pun tak le nak beli byk-byk ... kiranye cukup le brg-brg yang ada untuk diletakkan kat rumah sendiri nanti kan ... hehehehe ..

Ni sebenarnya tempat letak buah ...
ni dibuat ambik dari akar pokok kayu jati ...

Lagipun ... bab brg-brg ni ... ramai sgt dah member suh aku letak pic kat blog ni ... siapa tu ek? .. teka ar ... tapi confirm orang-orang pompuan le ... hahahaha ... ramai ke orang pompuan yang baca blog aku ... wah ... glamer tu ....

Ni meja cum tempat letak koran (suratkhabar / majalah)
Aku improvisasi kan dia ... letak angklung .. kreatif kan !!!

Tapi masa blog ni dibuat ... aku tgh menunggu beberapa perabot lagi nak sampai ... kata tokey tu .. lebih kurang 2 minggu ... sebab-sebabnya ... biasa ar ... permintaan aku tinggi sangat ... nak rekaan cam tu ar ... bunga camni ar ... kaca tanam le ... corak bakar le ... dan macam2 lagi ... ye ar ... kena ar taste tinggi kan ... dah tentu2 beli utk diri sendiri ...wakakkaka ... cuba kalo aku yang nak buat sendiri ... kirim salam ... lagipun dah tokey tu kata ... boleh doang ... semua nya boleh doang ... dah tu ... apa lagi ... mintak le ... harganya ... maintain sama ... corak ikut citarasa .. dah tu .. kalo korang jadi aku pun ... mesti korang demand gak kan ... hehehehehe ...

Ni tempat letak al-quran ... nama glamer ---> rehal ...
cantik kan? .. bleh gak buat hadiah perkahwinan ... berkat ...

Rehal tu plak aku letak kat atas meja and kerusi picnic ...
kiranyer meja & kerusi ni ... serbaguna gak ar ...

Ni meja Oshin ... my favourite ... comey jek ..

Namun .. ada amaran ye .. bagi semua yang tgk tu ... just tgk je le .. coz nak tempah .. susah sikit ... sebab nyer cost nak bawak lagi n macam2 lagi le sebab kat sini birokrasi n korupsi nyer tinggi ... lain le kalo u all nak beli lebih dari 10 barang yang besar-besar ... dorang ada sediakan penghantaran tapi cost tu pun korang kena tanggung gak ar ... biasa le kan ...

Ni perhiasan dinding yang aku beli ...
Semoga diri aku sentiasa dilindungi oleh Nya ... Amin


Semoga dapat mengambil contoh sifat-sifat terpuji dari
Idola ku ...

Lampu bagi menerangi dalam kegelapan ...
Harap-harap diriku juga dapat menghindari kegelapan dunia ... Insya'allah ...

Walaumacamana sekalipun yang korang nampak aku berbelanja ni ... jangan le fikir aku membazir semata-mata ... tidak ok ... coz aku beli barang ni sedikit demi sedikit ... apa orang kata tu ... belanja berhemah ... sebab nyer rugi jugak le kalo tak beli kan dah tentu2 berada di negara yang memang kaya dengan produk kayu jati nyer ... cuma nasihat aku ... berbelanja le guna Akal dan Jiwa k ... coz kalo guna Jiwa ... memang duit takkan cukup sebab tak gunakan Akal ... tapi kalo guna kedua-duanya .. Insya'allah ... semua nyer bereh ... pasti dapat apa yang diinginkan ... contoh nyer ... aku ...

Cermin Tingkap ... nama betul .. aku pun tak pasti ...
(dalam keadaan tertutup)

Ni pula dalam keadaan terbuka ...
terang rumah aku ... wakakakaka

Ayat-ayat suci al-quran dari kulit kambing ... Original ok!!!
Buat Pendinding Rumah ... Insya'allah diberkati ...

Fikir-fikirkan dan renung-renungkan .. nak ikut boleh .. tak nak ikut ... tak paksa ye!!!
Jumpa di lain catatan k!



3 ulasan:

  1. AJ, jelesssssssnya aku..!!

    aku suka sume yg ko tunjuk nihh camne??? huhuhuu

    BalasPadam
  2. Hahahaha ... Jeles ye ... nak wat camne ... nasihat aku kat ko ... teruskan jeles tu ye ... wakakaka .. ni le kelebihan posting di negara yang kecil nilai wang dia ... ok le tu ... tapi tak tau gak ar kan ... ko pun mesti ada gak barang-barang yang murah kat dublin tu kan ... so ... kalo ko suka ... tgk je ar ... hehehehe .. Jgn mare ...

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam