Rabu, 27 Mei 2009

SeLaMat PeNGaNtiN BaRu ---> FaDLie & eRNie

First sekali .. sebelum meneruskan apa-apa coretan ... aku nak wish to Fadlie (Panjang) & Ernie .. Selamat Pengantin Baru ... Moga kekal hingga ke akhir hayat ...

Untuk pesta perkahwinan ini, aku pulang dari Jakarta untuk menghadirinya. Ucapan terima kasih yang tak terhingga aku ucapkan pada Fizi & Gilbert sebab ambik aku kat airport KLIA walaupun korang sesat sehingga nak hantar aku semula ke airport LCCT (kes dah malam --> tak nampak jalan ar tu ... Hahahaha.....)

Setinggi-tinggi penghargaan pada ex-housemate sebab menumpangkan aku melepak dan tidur di rumah korang. Boleh plak masa tu teringat kisah-kisah lama di rumah tu (tetiba lak aku ber'hati kama' dan sendu sedan plak). Apa pun ... walau kepulangan aku hanya sekejap ... tapi ... menyeronokkan dan cukup buat aku lepas rindu di Malaysia ....

Ok .. berbalik plak sehari sebelum majlis perkahwinan tersebut, malam tu aku teman fizi pergi berurut kat rumah shuk (nama penuh tak tau ar ... jangan mare ye shuk) ... boleh tahan gak le si fizi tu tergeliat sana tergeliat sini kena urut ... hehehehehe ... tapi untuk kisah fizi berurut ni ... aku letak kat lain segmen ek sebab pic dia belum sempat nak download ... hahahahaha ... jangan marah lak fizi ....

Sesi bersanding yang tak sempat aku hadiri ....

Pic ni pun aku mintak kat orang ...
sebab tak sempat nak ambik ...


Pada majlis tersebut ... aku, gilbert, sharita & rozlinda telah merancang bersama-sama menghadiri majlis tu ... di dewan presint 9 tu ... bukan main ramai yang datang sebabnya aku sampai dua kali pusing nak cari parking ... tapi masa tu aku dapat msj dari fizi yang pengantin dah bersanding ... so tak dapat le merasa kemeriahan majlis persandingan tu sebab kitaorang lewat sedikit ... cuma dapat gak le tgk pengantin duduk atas pelamin dalam masa 20 minit sebelum diorang turun makan .... hehehehe ... tapi pada masa yang sama ramai gak le kawan-kawan kaget lihat aku ada di majlis tu ... ye le dari Jakarta tu boleh sampai ... hehehe...tu namanye walau dimana kita berada ... kawan tetap tak dilupakan ...hahahahaha .... so masa tu pun aku tumpang glamer gak ar kan ... sebab ramai plak yang memanggil dan duk interview ... hehehehe ... tapi tak pe ... aku layan jek ....


Masa ni pengantin tgh sibuk pos sambil menahan lapar ...
Cam kenal jek pengapit lelaki tu ... wakakakaka ...


So .. lepas perut pun dah penuh ... aku pun lihat pengantin dah start bersalam-salaman dgn sedara mara n kengkawan .. so apa lagi .. terus aku ajak gilbert, sharita & rozlinda terjah ke arah pengantin ... bukan nak ambik berkat ... tapi nak bersalaman le ... lagipun aku ada bawak pesanan khas untuk pengantin dari Kak Seha & Abg Jaafar yang sama-sama berjuang di Jakarta...hahaha ...


Sesi suap menyuap antara pengantin ...
suap ye jgn tak suap ... hehehehe ....

Selepas tanggungjawab aku menyampaikan pesanan semua selesai, apa lagi ... perut pun dah kenyang ... hadiah pun dah bagi ... gambar pun dah ambik ... aku pun terus melangkahkan kaki untuk pulang sebab ada aktiviti lain lepas tu ...

Masa ni pengantin lepas geram .. dari tadi asyik tgk org lain nyanyi ...


Akhir kata untuk pengantin ... fadlie & ernie ... selamat hendaknya ... semoga tabah dan sabar dalam menempuh dugaan yang lebih mencabar di alam perkahwinan ... apa-apa pun toleransi, komunikasi dan memahami amat penting dalam kehidupan berumahtangga ...

Pic ni aku ambik dari blog orang lain coz aku tak de pic ni ...
so tima kasih ye ... jgn mare ye ...

Akal & Jiwa harus seiring dalam menangani apa jua dalam keadaan berumahtangga ... moga kekal ke akhir hayat ....



2 ulasan:

  1. aku jeles nyahhhh ko dpt balik msia makan nasik minyak..!! huhuu

    BalasPadam
  2. ko nak jeles apasal lak nyah ... dah ko gi posting jauh2 wat pe .. kan susah nak dapat makan nasi minyak ... huhuhu .. tapi roti pun ok le ... tu le .. aku gak untung .. tempat dekat .. barang pun murah ... so sesuai gak le kalo ko nak jeles ... wakakakaka ... jgn mare ...

    BalasPadam